تاثیر رسانه های انگلیسی زبان بر یادگیری زبان انگلیسی
رسانه های انگلیسی زبان مانند فیلم، موسیقی و برنامه های تلویزیونی تاثیر بسزایی در یادگیری زبان انگلیسی دارند. قرار گرفتن در معرض رسانه های انگلیسی زبان می تواند فراگیری زبان را تقویت کند، اما برخی اثرات منفی بالقوه نیز دارد.
یکی از تأثیرات مثبت رسانه های انگلیسی زبان بر یادگیری زبان این است که می تواند ورودی زبانی معتبری را در اختیار زبان آموزان قرار دهد. این بدان معناست که زبانآموزان میتوانند زبان مورد استفاده در موقعیتهای زندگی واقعی را بشنوند و ببینند، که میتواند جذابتر و مرتبطتر از موارد یادگیری زبان سنتی باشد. علاوه بر این، رسانه های انگلیسی زبان می توانند زبان آموزان را در معرض طیف گسترده ای از واژگان، دستور زبان و اصطلاحاتی قرار دهند که معمولاً در کلاس های زبان پوشش داده نمی شوند که می تواند به بهبود مهارت زبان عمومی زبان آموزان کمک کند.
علاوه بر این، رسانه های انگلیسی زبان همچنین می توانند مهارت های شنیداری و گفتاری زبان آموزان را بهبود بخشند. گوش دادن به زبان مادری می تواند به زبان آموزان کمک کند تا درک شنیداری خود را توسعه دهند و ریتم و آهنگ زبان را به دست آورند. علاوه بر این، تماشای فیلمهای انگلیسی زبان، برنامههای تلویزیونی یا برنامههای مکالمه با زیرنویس نیز میتواند به زبانآموزان کمک کند تا مهارتهای گفتاری خود را با قرار دادن آنها در معرض لهجهها و سبکهای گفتاری مختلف بهبود بخشند.
از سوی دیگر، قرار گرفتن در معرض رسانه های انگلیسی زبان نیز می تواند اثرات منفی بر یادگیری زبان داشته باشد. به عنوان مثال، زبان آموزان ممکن است یک لهجه یا گویش خاص را ترجیح دهند ، که ممکن است نماینده زبان استاندارد نباشد. علاوه بر این، زبان آموزان همچنین ممکن است از دستور زبان یا واژگان غیر استاندارد استفاده کنند که ممکن است در استفاده رسمی زبان پذیرفته نشود.
یکی دیگر از تأثیرات منفی بالقوه این است که زبان آموزان ممکن است برای فراگیری زبان به رسانه های انگلیسی زبان وابستگی پیدا کنند، که می تواند قرار گرفتن آنها را در معرض سایر انواع ورودی زبان معتبر محدود کند. همچنین میتواند منجر به عدم انگیزه برای شرکت در سایر فعالیتهای یادگیری زبان، مانند شرکت در کلاسها یا تعامل با زبان مادری شود.
در نتیجه، قرار گرفتن در معرض رسانه های انگلیسی زبان می تواند اثرات مثبت و منفی بر یادگیری زبان داشته باشد. در حالی که می تواند ورودی زبان معتبری را در اختیار زبان آموزان قرار دهد و مهارت های شنیداری و گفتاری آنها را بهبود بخشد، همچنین می تواند منجر به توسعه استفاده از زبان غیر استاندارد یا عدم انگیزه برای شرکت در سایر فعالیت های یادگیری زبان شود. بنابراین، برای زبان آموزان مهم است که از رسانه های انگلیسی زبان به عنوان مکملی برای یادگیری زبان خود استفاده کنند تا جایگزینی برای آن.
: تگ ها